Monday 24 December 2012

اللهم اجعله خير

اكتر حاجة بتضايق الواحد الكوابيس - خصوصا بقى لو كان ايمان الواحد على الحركرك :)
تحلمى بحاجة سودا معدية في الحلم (او الكابوس) تفضلي باقي اليوم متشائمة وتستغفري ربنا وتفتكري كل البلاوي "السودا" اللى عملتيها في الخباثة اللى ممكن تكون هاترجع لك وتتسلى عليكي 
اكتر حاجة بحلم بيها ان عندي امتحان ومش مذاكرة حرف ولا اعرف اي حاجة عن المادة غير اسمها فقط! او الحلم الشائع عند كل الناس اننا رايحين الامتحان حافيين او بهدوم النوم او من غير هدوم :D
حلمت من يومين ان عندي امتحان تاريخ (مع انى كنت علمي مش ادبي)  وانا مفتحتش الكتاب وجيت ادور على الكتاب لقيت المادة متكونة من خمس كتب! وبعدين اول فيمتو ثانية بعد ما صحيت انا لسه مقتنعة انى هامتحن ولازم اقوم من النوم اذاكر.
برضه من الاحلام اللى بتيجي لناس كتير ...وبتجيلي كتير زيادة عن اللزوم...انى بقع من فوق...فوق اي حاجة ...عمارة , كوبري,شجرة...ان شالله حتى من فوق السرير...بس لازم اصحى وانا في الحتة بتاعة "هييييييييييي" الشهقة اللى قبل  الارتطام...بصحى قبل ما الزق في الارض:) بس بصحى بنهج وعرقانة وبتنفض وحالتي كرب....كلنا كده متهيالي.
الكوابيس معناها ايه؟ خوف ولا قلق ولا توتر ولا انتظار مصيبة ولا حسد ولا عادي؟ 
انا بحلم بكوابيس عامة لما بكون متوترة ... يوم ما ولدت بنتى كنت رايحة جاية في البنج :) اصحى ابص في الموبايل واغمض عيني واروووح هناك :) وبعدين اصحى واسئل اي حاجة واروح هناك تانى...المهم وانا في طلعة من دول حلمت حلم غريب اوي...مش مقتنعة انى لما احلم حلم وحش مقلهوش...المهم حلمت انى في بيتي وابني جنبي وجوا الشقة في كائن (اللهم اجعله خير يعنى) وكنت عارفة انه حاجة شريرة متقمصة دور الكائن ده ومش عايزة تتحرك من بيتي...وانا ببص لها بتحدي واقولها امشي بره بيتي واحضن ابني اكتر جنبي وفضلت كده لغاية ما خرجت بره بيتي...وفضلت مركزة (معرفش ازاي) انى مصحاش من الحلم غير لما الحاجة دي تخرج بره بيتي واقفل الباب بعدها...وفعلا حصل وصحيت وفضلت خايفة اوي انام تانى او اروح في البنج تانى لحسن ترجع :)) هبل في الجبل :) البنج ده بيعمل احلى دماغ :)
حلمت برضه قبل كده انى ماشية فوق جثث!! 
من الاحلام اللى مش هاقولها بالتفصيل هنا...حلمت بيوم القيامة!!
وحاليا بحلم بالنوم لانى بقالي كتير اوي صاحية :)

http://www.facebook.com/groups/329904227056535/

ريم اسامة

No comments:

Post a Comment